הכנת מנורת לילה לילדים | איך להכין מנורת לילה - Grayish & Co
top of page

3 מרכיבים חשובים לעיצוב מוצר מוצלח

עודכן: 24 בפבר׳ 2021


מאז שאני זוכרת את עצמי אני יוצרת עם הידיים. ממש מילדות, הייתי מפתחת כל מיני תחפושות, תיבות תכשיטים, תופרת, מפסלת, מציירת, בזמן הצבא התחילה האהבה לפיתוח מוצרים ופתרונות יחד עם צורך לכל מיני שיפצורים שהייתי צריכה במהלך השירות הצבאי שלי.

תהליך פיתוח מוצר הוא מורכב יותר בבטון מאשר במוצרים אחרים. מאחר ואת הבטון יוצקים לתוך תבניות בדרך כלל. ולעיתים קרובות, התוצאה הסופית נראית פשוטה כזו אבל המחשבה מאחורי פיתוח המוצר מצריכה תכנון ומחשבה, וחקירה מרובה על סוגי החומר, על בניית התבניות.

בסטודיו אני לא ב-90% מהמקרים לא משתמשת בתבניות סיליקון שניתן לקנות בכל מקום. זה חלק מהייחודיות, וטביעת היד שלי.

אם אין צורך במוצר זו בעיה

לאורך השנים, עבדתי בתפקידי שיווק בחברות טכנולוגיות רבות, בהם זכיתי להתקל במוצרים פיסיים ומוצרים דיגטליים בסופו של דבר העקרונות דומים מאד גם בעולם עיצוב מוצרים לבית.

אז בואו נדבר על מה שלושת המרכיבים החשובים ביותר שהופכים עיצוב מוצר למוצלח.

עונה על צורך אמיתי

אני רוצה שנדבר לרגע גלויות. לא לכל המוצרים יש שימוש וצורך חיוני. אבל מוצרים מוצלחים באמת משלבים מענה לצורך אמיתי של אנשים יחד עם עיצוב מופלא, מעניין ונקי. ולכן השאלה הראשונה שצריך לענות עליה האם המוצר עונה על צורך ממשי. אם אתם לא מצליחים לחשוב על הצורך שהוא עונה תשאלו את השאלה, איזו בעיה הוא פותר?

שתי דוגמאות לכך: 1. מנורת לילה - נכון יש הרבה סוגים של מנורות, אבל תאורה לילה תמיד חיונית, בחרתי כאן להשתמש בנורת פחם שנותנת אור נעים אך מאפשרת קריאה נוחה או אוירה רומנטית. 2. שעון קיר - נכון שהיום, לשעוני קיר קיימים הרבה תחליפיים אשר נותנים מענה לצורך כמו: שעון יד, שעון בנייד ובמחשב. ובכל זאת הוא אחד המוצרים הנמכרים ביותר בחנות שלנו. בגלל שהוא עונה על צורך משולב של סמל סטטוס וצורך אמיתי של לדעת מה השעה.



עיצוב פשוט

שמרו על עיצוב פשוט מה שנקרא- Keep it Simple. מצד אחד, אני אוהבת מוצרים מתוחכמים, כאלו שמעלים לנו את החיוך של ואת ההבאה של "אהה" "אז זה מה שזה אמור לעשות". מצד שני, אם העיצוב לא עונה למטרה של מימוש הצורך המקורי ומסבך את הדרך ליעד עדיף לוותר על העיצוב. לדוגמא:

שאלה אחת שאני תמיד שואלת את עצמי בדרך היא: האם מוצר עם העיצוב החדש עדיין שימושי באותו האופן הנוח שהיה בתצורתו המקורית.

לדוגמא אחד מהמוצרים שפותחו על ידי בסטודיו הינו מעמד לניירות מגבת, שבא להחליף את המעמדים המיושנים של ניירות המגבת מאלומיניום או עץ, שיושבים על השיש או משמשים כמעמד לנייר טואלט בשירותים.

השילוב של בטון עם עץ צבוע ומבצבץ הוא לא רק פונקציונאלי במקרה זה אלא גם מוסיף צבעוניות למטבח.



עיצוב בר קיימא

טוב זה כלל דיי חמקמק וערמומי. אסביר. כשאני מתייחסת לעיצוב בר קיימא אני מתכוונת שהוא יהיה גם עמיד באופן מספק לאופן שימושו ולמחירו וגם אני האם גם העיצוב שלו יהיה בר קיימא. ולכן אני שואלת עצמי האם ימאס לי לראות אותו פריט על השולחן בביתי? או על הקיר? גם אם אשנה את צבע הקיר למשל.. בעיצוב יש תמיד עניין של טרנדיים וכאן דווקא אחד היתרונות של הבטון, מהיותו אפרפר, ולכן גם כאשר אני מחליטה להכניס צבע מדובר על פלטת צבעים שלאורך זמן ויחד עם השינויים שהבית עשוי לעבור עם השנים, לא ייווצר רעש ויזואלי בהתאמת הפריט.

אחת הדוגמאות לכך, לדוגמא הן צלחות הקיר שמעוצבות עם קוים גאומטריים ועם נגיעות של נחושת.



71 צפיות0 תגובות
bottom of page