Copy code { "@context": "https://schema.org", "@type": "WebSite", "url": "https://www.grayish.co.il", "name": "GRAYISH & CO", "publisher": { "@type": "Organization", "name": "GRAYISH & CO", "url": "https://www.grayish.co.il", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "https://www.grayish.co.il/path-to-your-logo.png" } }, "description": "GRAYISH & CO specializes in [brief description of your business, such as 'high-quality handmade ceramics and home decor'].", "potentialAction": { "@type": "SearchAction", "target": "https://www.grayish.co.il/search?q={search_term_string}", "query-input": "required name=search_term_string" יצירה באפקוסי: 10 טיפים חשובים לאיך עובדים עם EPOXY
top of page

10 טיפים לאיך עובדים עם EPOXY?

עודכן: 4 ביוני 2023

האפוקסי חולל מהפכה של ממש בעולם היצירה הודות למגוון המוצרים הרב שניתן לייצר באמצעותו.

העבודה עם אפוקסי (epoxy הידוע בשמו גם resin) מספקת פעילות מהנה ויצירתית ומאפשרת לכל אחד ליצור מוצרים מדהימים כמו תכשיטים, מגשים, תחתיות לכוסות קפה, גופי תאורה ועוד!


עם זאת ועל מנת ליהנות ולנצל את התכונות הנפלאות של החומר הזה, חשוב לזכור שהוא לא תמיד טריוויאלי לשימוש.

אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בעולם האפוקסי, ברכותינו! דעו כי לפניכם דרך מופלאה ועתירת אפשרויות ודמיון!

בכדי להקל עליכם את העבודה עם החומר ריכזנו עבורכם רשימה של 9 טיפים חיוניים למתחילים וגם לטובת אלו שכבר עובדים עם אפוקסי (EPOXY) ואפוקסי ליצירה בפרט, בתקווה שנעזור לכם להפוך את חווית היצירה למוצלחת ביותר.


אז קדימה, מתחילים!


טיפ #1 עבדו לפי כללי הבטיחות !

לפני שאנחנו צוללים לתוך העולם הקסום והצבעוני של האפוקסי, חשוב לפני הכל להקפיד על כללי הבטיחות:


השתמשו תמיד בכפפות בזמן העבודה, מומלץ ללבוש מסכה בחשיפה ממושכת לחומר ויש להקפיד על כך במיוחד בזמן ההתקשות החומר, כאשר הוא מפריש אדים, ובזמן השיוף במידה ונדרש שיוף בתום העבודה.

חשוב ויש לציין שלאחר התקשות החומר במלואו, האפוקסי הופך למעשה לפלסטיק (פלקסיגלס) ובטוח לשימוש גם בהגשת מזון עליו.


למרות שלא פורסמו מחקרים רשמיים בנושא, אנו ממליצים לנשים בהריון להימנע מעבוד וליצור בחומר, וזאת בהתבסס על מידע שאנחנו קראנו.

אמנם ישנם יצרנים אשר מפרסמים כי האפוקסי שלהם בטוח לשימוש, אבל אנחנו לא יודעים זאת בוודאות, אז למה לקחת סיכון מיותר?


טיפ #2 בחרו את האפוקסי המתאים לסוג היצירה.

ישנם סוגים רבים של אפוקסי וחשוב להבין באיזה סוג כדאי לבחור כיוון שזהו נתון קריטי להצלחת הפרויקט שלכם.

כדי להבטיח את ההתאמה האידיאלית ליצירות שלכם, קחו בחשבון גורמים כמו זמן התייצבות, התקשות, שקיפות, עובי היצירה עצמה, עמידות בפני קרני UV ועמידות בחום. אתם צריכים לשאול את עצמכם מהו התוצר שאתם רוצים לייצר, למה הוא משמש, האם צריך להיות שקוף, האם נעשה שימוש בפיגמנטים, היכן הוא אמור להיות מונח בסופו של יום וכו'

בדקו היטב - לעיתים קרובות לא כתוב על התווית את פרטים אלו. בדקו היטב את עמוד המוצר של היצרן או בחנות.

קיימים מספר סוגים של אפוקסי – . לדוגמא אצלינו בחנות אנחנו משווקים אפוקסי שקוף ביותר המתאים ליציקות עבות ובסדנאות תוכלו להתנסות גם באפוקסי המתאים יותר למוצרים קטנים. חיקרו היטב את האפשרויות ומצאו את האחת שעונה לרוב הצרכים שלכם ומתאימה לעיצוב המוצר שלכם בכדי לקבל את התוצאות הרצויות שלך


חיקרו היטב את האפשרויות ומצאו את האחת שעונה על מרבית הצרכים ומתאימה לעיצוב המוצר שלכם בכדי לקבל את התוצאות הרצויות ביותר.


טיפ 3 # הכינו את אזור העבודה שלכם

הכינו את אזור העבודה שלכם - אפוקסי הוא לא חומר סלחן לבלגניסטים. הגדירו את פינת או מתחם העבודה שלכם, רצוי באזור שיש בו פתח אוורור, הכינו אותם ודאגו להגן על סביבתם

הניחו ניילון על השולחן, או משטח PVC בכדי למנוע הידבקות של היצירה שלכם לשולחן. וודאו כי אין אבק בסביבה - מספיק מעט אבק או סיבים בכדי שהאפוקסי יאבד את המבריקות שלו.

אם אתם מתכוונים להכין קרש חיתוך בציפוי אפוקסי, וודאו כי אתם מכסים בדבק נייר גם את הבסיס של הקרש, בכדי למנוע טפטוף וזליגה של אפוקסי לחלק התחתון.


קרש חיתוך עם ציפוי אפוקסי
קרש חיתוך עם ציפוי אפוקסי

טיפ #4 תבניות או להיות!

אפוקסי הוא לבסוף דבק. השתמשו בתבניות נכונות, או צרו כאלו המתאימות לסוג היצירה שלכם. ישנם חומרים שאינם מתאימים לשמש כתבנית לאפוקסי. מומלץ להתחיל בתבניות פשוטות מסיליקון.

קיימים המון סוגי תבניות וכמובן שאתם יכולים להכין בעצמכם תבניות מפלסטיק, באמצעות סיליקון או במיכלים שונים גמישים. טיפ #5 EPOXY זה לא משחק ילדים - אל תתחכמו תעבדו לפי ההוראות

בכדי ליצור מוצרים מדהימים מאפוקסי, דיוק הוא המפתח להצלחה! אפשר להשתמש במשקל דיגיטלי או באמצעות כוסות מדידה, בכדי למדוד את שני מרכיבי החומר לפני הערבוב.

שימו לב, בסוגי אפקוסי שונים יש הוראות יצרן שונות ויש להתייחס ליחסים בין המרכיבים כפי שהוגדרו וצוינו על ידי היצרן. מדידות מדויקות מבטיחות התמצקות מלאה ויצירת ותוצר סופי מושלם.



טיפ #6 אמא שלי תמיד אומרת שהחיפזון מן השטן! ערבבו את האפוקסי באיטיות ובאהבה!

יציקה מוצלחת מתחילה בערבוב נכון ובעיני זה החלק המדיטטיבי של העבודה. ערבבו היטב את שני המרכיבים (האפוקסי והחומר המקשה). הקפידו לערבב בכל צידי המיכל ועל לתחתיתו, כדי לוודא שכל טיפה נטמעה בצורה מושלמת.

רק על ידי ערבוב איטי ויציב, תצליחו ליצור תערובת חלקה וללא בועות. במידה והתגלו בועות, ניתן תמיד להוציאן באמצעות מפזר חום איכותי, אבל תוכלו, כאמור, לרוב לחסוך זאת מעצמכם על ידי כך שתערבבו כמו שצריך.


טיפ #7 אם בבועות עסקינן - הוציאו את הבועות אלא אם…

הרבה פעמים, במהלך היציקה של האפוקסי יכולות להיווצר בועות. אלא אם התכוונתם ליצור מראה של בועות, הנוכחות שלהן בהחלט יכולה לשבש את הנראות והחלקות של המוצר הסופי

לאחר יציקה החומר לתבנית שבחרתם, השתמשו במפזר חום איכותי או בברנר עדין בכדי להוציא את הבועות. לחלופין, שפכו את השרף המעורב מגובה כדי לאפשר לבועות לברוח באופן טבעי, ולהשאיר אחריהן יצירת מופת ללא רבב.


טיפ #8 טיפ איטמו את התבנית האפוקסי שלכם וגם את התוצר הסופי!

יש מגוון רחב של תבניות שניתן ליצוק לתוכם אפוקסי, אבל הכי חשוב לזכור לאטום אותם כמו שצריך!

במיוחד אם יש בהם שקעים, או לחילופין אם אתם משלבים בתוכם עץ. דאגו לתחום ולאטום את התבנית כמו שצריך. ניתן לאטום באמצעות שכבה כגון תרסיס סיליקון, או סילרים איכותיים שמסייעים לעשות זאת בקלות כמו בלינק כאן הנמכרים באמזון.

השלב הזה יעזור לכם לשמור על העבודה שיצרתם וימנע זליגות לאורך זמן.



טיפ #9 השתמשו בפיגמנטים איכותיים - אבל! הכי חשוב!! השתמשו בהם בהדרגה!!!

אחד השלבים האהובים בעבודה עם אפוקסי היא הוספת פיגמנטים של צבעים. כי כאן כל החלק היצירתי שלנו בא לידי ביטוי. אולי תופתעו לקרוא, אבל בעיקרון, ניתן להשתמש כמעט בכל סוגי הצבעים האקריליים ואפילו בלק, Alcohol ink, או באיפור ולערבב אותם אפוקסי בכדי ליצור פלטת צבעים מגוונת. אבל ביננו, חומרים איכותיים מובילים לתוצרים יפים יותר.

ישנם פיגמנטים המותאמים במיוחד לאפוקסי, כמו פיגמנטים נוזליים, או אבקות. סוגים שונים יוצרים אטימות שונה וגם שומרים על מבריקות התוצר הסופי הקסום לאורך זמן.


הדגש בטיפ הזה הוא על חשיבות הוספת הפיגמנטים בהדרגה עד להשגת הגוונים והשקיפות הרצוייה. גם כאן חשוב לזכור לערבב לאט בכדי שלא יווצרו בועות.



תחתית קפה מאפקוסי עם פגימנט כחול
EPOXY עם פיגמנט אבקה

דוגמא לאפוקסי שקוף
אפוקסי שקוף - תחתית קפה

ישנם גם רמות שונות של איכות מבין האבקות, אנחנו מאד אוהבים לעבוד עם הפיגמנטים של MIKA ויש לנו המלצה חמה שלנו היא על אבקות MIKA במחיר מיוחד מצויין, המתאימות גם כתוספת צבע לנרות:





אופציה נוספת מעולה – הוא המארז בלינק כאן המבוסס על אלכוהול שהם גם יכול לשמש אתכן ליצירות נוספות :




טיפ #10 סבלנות וזרימה זה שם המשחק.

סבלנות היא מרכיב חשוב וקסום בעבודה עם אפוקסי.

העבודה עם אפוקסי מאפשרת לנו להתמודד גם עם היבטים פסיכולוגים - שכן לא תמיד הצבעים וההתמזגות בינהם עובדת בידיוק כפי שציפינו. אני קוראת לזה גם ה- ART OF LETTING GO.

הגעתם לתוצאה שרציתם? או קרוב אליה? המושלם הוא האיוב של הטוב מאד ! עצרו ואפשרו ליצירה שלכם את הזמן הדרוש לה לייבוש מלא. אנחנו יודעים עד כמה מפתה לגעת או להזיז את הפרויקט שלך בטרם עת. כל מגע כזה עלול להוביל לטביעות אצבעות או כתמים. עקוב אחר הוראות היצרן לגבי זמן הייצוב והתקשות. ושימו לב לעיתים ניתן להוציא את יציקת האפוקסי מתוך התבנית אך עדיין עד שהיא מגיעה התקשות מלאה עוברים מספר ימים ואפילו שבועות.


אני יודעת שאתם בטח שואלים את עצמכם אבל מה עם שיוף? אין לך איזה טיפ קטן בשבילנו?

נושא השיוף הוא נושא מורכב באפוקסי והוא רב שלבי. תהליך השיוף כולל לא רק עבודה מרובה, אלא גם משיחת משחות בכדי להגיע לרמת גימור גבוהה.

לסיום רק אומר בנימה אישית, שאם תעבדו נכון, עם דיוק ולפי ההוראות, לא תצטרכו לשייף.


דוגמא לשולחן צד שנעשה בסטודיו לאחר שיוף, אטימה בשילוב פיגמנטים מאבקה איכותית של מיקה




יש לכם שאלות? נושאים נוספים שהייתם מעוניינים שאני ארחיב עליהם? זה הזמן לשלוח אלינו מייל אישי או לכתוב בתגובות מטה!


****

למען גילוי נאות: בלוג זה כולל לינקים ממומנים מ- AMAZON.

623 צפיותתגובה 1
bottom of page